Přijatá zpráva - vysvětlení, doplnění, změna dokumentace

Zadávací řízení Lávka pro pěší přes kolejiště nádraží v Chebu
Odesílatel Jiří Kurucz
Organizace odesílatele město Cheb [IČO: 00253979]
Příjemce Všichni (včetně veřejnosti)
Datum 16.07.2019 11:32:28
Předmět Vysvětlení zadávací dokumentace

Zadavatel dne 08.07.2019 obdržel žádost o vysvětlení zadávací dokumentace v následujícím znění:
Dobrý den,
níže Vám zasíláme dotaz k výše uvedené veřejné zakázce:
Dotaz č. 1:
Uchazeč v dokumentaci nenašel potřebné informace pro stanovení nabídkové ceny pro technologii výsunu NK lávky a dotazuje se na uvedené položky:
- Zatížení výsuvných ložisek během výsunu (svislé i vodorovné)
- Požadavky na výsuvná ložiska a jejich kontaktní plochu s NK lávky
- Délka výsuvného krakorce, silové účinky na něj během výsunu, deformace NK a krakorce při nájezdu na podpěry
- Omezení pro připojení výsuvného krakorce

Dotaz č. 2:
- Podepření NK během výsunu se předpokládá také na pilířích?

Dotaz č. 3:
- Montážní podpěry Pižmo o hmotnosti pouze 6 tun na 1 ks (dle výkazu výměr) mají dostatečné parametry vč. dispozice v podélném řezu (výkres - postup výstavby) pro únosnost a stabilitu na silové účinky od výsunu?

Dotaz č. 4:
Která z podpěr 09 až 11 v rámci montážní plochy je dimenzována na přenesení vodorovné složky síly od výsunu (až cca 350 tun)? Pokud žádná, tak jakým způsobem je přenesení tíhy v daných podmínkách uvažováno a bude umožněno?

Dotaz č. 5:
- Bude umožněno provedení prostupů v NK lávky pro kotvení montážních prvků k výsunu a v jaké části NK se předpokládá nebo požaduje?
- Bude umožněno provedení průchodek spodní stavbou pro kotvení bočního vedení táhly nebo jsou nějaká omezení?

Dotaz č. 6:
- Jaká je dovolená výšková odchylka (pokles podpory) při spouštění NK lávky na ložiska?

Dotaz č. 7:
- Přístupy k montážním podpěrám pro výsun a pilířům budou z jaké vzdálenosti kolejištěm?
- Bude v kolejišti umožněna úprava trasy pro přístup silničními mechanismy pro montáž, obsluhu a demontáž?

Děkuji za odpověď


K výše uvedeným dotazům zadavatel dne 16.07.2019 uvádí:
ad1)
Požadované hodnoty k technologii výsunu NK lávky jsou závislé na zvoleném počtu, délce a uspořádání betonážních/výsuvných etap a uspořádání podpěrných konstrukcí v kolejišti. NK lze betonovat/vysouvat po segmentech 20-40m dlouhých. Délka betonážních etap a vzdálenosti montážních podpěr nebyly v PDPS striktně stanoveny s ohledem na odlišné technologické možnosti každého zhotovitele, který si zvolí jemu nejvhodnější hodnoty v rámci přípravy RDS.

ad2)
Ano, je uvažováno s podepřením NK během výsunu i v oblasti pilířů. Opět záleží na technologických možnostech zhotovitele. U pilířů lze použít samostatnou podpěrnou konstrukci založenou na horní povrch základu, nebo pomocnou ocelovou konstrukci připnutou v hlavě pilíře. Volba bude umožněna každému zhotoviteli v rámci přípravy RDS.

ad3)
Ano, např. při uvažování max. vzdálenosti montážních podpěr během výsunu 24m jsou hodnoty následující: svislá reakce NK na podpěru Pižmo = 140t, vodorovná síla od tření 10% = 14t, na rameni 8.5m tvoří moment 120tm, což při uvažování vzd. sloupků Pižmo 2m tvoří dvojici sil o hodnotě 60t (tah/tlak). Samotný svislý přítlak od NK je 140t/2 = 70t ≥ 60t. Pokud přičteme i hmotnost podpěry Pižmo (6t/2 = 3t), je rezerva ve stabilitě proti překlopení mírně vyšší. Při volbě větší vzdálenosti montážních podpěr (= úspora v počtu montážních podpěr) bude pravděpodobně potřeba návrh dočasného přikotvení, který provede případný zhotovitel v rámci přípravy RDS.

ad4)
Celková tíha NK je cca 2400t. Při uvažování extrémní hodnoty tření 10% je max. vodorovná složka síly od výsunu 240t. Přenesení vodorovné síly od výsunu bude realizováno na podpěře 11. Mikropilotové založení této podpěry bude pro účinky výsunu optimalizováno v rámci přípravy RDS. Úpravy konstrukcí na montážní zatížení nejsou v PDPS zahrnuty a budou provedeny v rámci RDS. Cenu zohlední zhotovitel v rámci položky montážních prací – pol. č. 97890.

ad5)
Ano, provedení prostupů ve spodní stavbě a NK lávky pro kotvení montážních prvků k výsunu dle potřeb zhotovitle bude umožněno na základě podrobného a vyhovujícího statického posouzení vlivu daného prostupu, předloženého zpracovateli PDPS ke kontrole v rámci přípravy RDS.

ad6)
Projekt předpokládá max. dovolenou výškovou odchylku při spouštění NK lávky na ložiska 20 mm. Hodnota může být optimalizována v rámci přípravy RDS.

ad7)
Hranice dočasného záboru je ve vzdálenosti 6m od půdorysného průmětu boční hrany NK lávky do kolejiště. Přístup k montážním podpěrám bude umožněn v rámci oblasti dočasného záboru, a to pouze v době dle předepsaného/schváleného harmonogramu kolejových a napěťových výluk zpracovaného v rámci přípravy RDS. Úprava trasy v kolejišti pro přístup silničními mechanismy je zásahem do kolejiště a jako taková musí být v rámci RDS projednána se zástupci SŽDC OŘ ÚNL, ČD a Drážního úřadu.

S ohledem na uveřejněné a neuveřejnění odpovědi na doručenou žádost ve lhůtě stanovené ZZVZ prodlužuje zadavatel lhůtu pro podání nabídek do 10:00 hod. dne 31.07.2019.

Ing. Jiří Kurucz
úředník oddělení právního
odbor kanceláře starosty